Back to All Events

Digital journalistikk, sosiale medier og SEO - IJ Institutt for Journalistikk

26232103_2071362326426954_3236758874895190095_o.jpg

Ny sjanse til å sikre deg på plass på dette populære kurset! Du skal komme hjem til redaksjonen med konkrete tips om hvordan dere med enkle grep kan styrke egen publikasjon.

Hvordan sikrer du at sakene dine blir synlige i søkemotorene?
Hva skal til for å maksimere spredning i sosiale medier?
Hvordan måler vi effekt?
Hvorfor vinner alltid kvalitetsjournalistikken til slutt?
Hvordan legger man en helhetlig strategi rundt distribusjon av digitalt innhold?

Du må ha med egen PC, og helst en Google Analytics-konto.

Kursledere: 

Svein-Erik Hole er redaktør for tu.no/Teknisk Ukeblad Media. Tidligere var han ansvarlig redaktør for klikk.no. Begge disse nettstedene kan vise til en eksplosiv trafikkvekst, og har høstet flere mediepriser. Han ble nylig kåret til "Årets fagpresseredaktør 2017", og er også kåret til "Årets netthode 2016" av NONA og "Årets Nyskaper 2015" av Oslo Redaktørforening. 

Kristjan Hauksson er en av gründerne bak SMFB Engine Oslo, og var tidligere direktør for Nordic Emarketing. Kristjan har skrevet flere fagbøker, blant andre «Global Social Media Marketing» og «Global Search Engine Marketing». Han har rådgitt en rekke mediebedrifter, fra små lokalaviser til storheter som The Times og ABCNews. Kristjan er en "Google Innovator" (https://www.thinkwithgoogle.com/intl/en-154/insights-inspiration/thought-leadership/think-innovators-kristjan-hauksson-digital-evangelist-co-founder-smfb-engine/) og ble kåret til "European Search Personality of the year 2014".

Mer info og påmelding: http://www.ij.no/ij-kurs/digital-journalistikk-sosiale-medier-og-seo#0

Earlier Event: August 22
Familieklang - St.Croix-huset
Later Event: August 22
TAUBE til Lunsj